Intru în clasă. Îi întâmpin cu un zâmbet și un "Bună dimineața!". Perechi de ochișori isteți mă întâmpină din bănci. Personalități diferite, stiluri de învățare diferite cărora trebuie sa mă adaptez. Grea misiune am! Dar minunată! Sunt pregătită de o nouă săptămână de școală. Trebuie sa fie una magică, așa cum le-am promis la începutul anului scolar. "Clasa pregatitoare este magică", scrie la intrarea în sala noastră de clasă.

Pentru săptămâna aceasta, la Comunicare în limba română mi-am propus să-i învaț despre sunetul și literele M si m. Ca de obicei, au așteptat cu nerăbdare să le fac cunoștința cu mascota săptămânii. De sub calorifer s-a auzit un mieunat slab. A apărut motanul Miaunel, alături de care învățarea a devenit mai ușoară, mai atractivă si mai distractivă.

Miaunel

Totul a decurs natural.

Luni i-au povestit lui Miaunel despre gândurile și emoțiile cu care își încep săptămâna; marți i-au prezentat obiectele pe care le-au adus pentru Muzeul literei M; miercuri, Miaunel i-a întrebat ale cui sunt diverse obiecte de la muzeu, deoarece a observat ca elevii nu prea folosesc corect genitivul și le-a explicat că nu e corectă formularea "A lu' cine e mașinuța?, ci "A cui e mașinuța?"; joi i-au facut o surpriza lui Miaunel, aducându-i fiecare câte un măr haios, realizat acasă. A fost o secvență deosebit de interesantă, deoarece fiecare elev și-a descris mărul, a explicat colegilor ce materiale a folosit pentru a-l face cât mai haios, cine l-a ajutat și, foarte important, ce nume i-au ales mărului...Mărul rege, Mărul bucătar, Prințesa Lola, Fulg de Pasăre (un măr indian, normal), Mărul comic, Mărul detectiv, Mărul Toamnei etc. Mă uit la ei și mă minunez! Dacă la începutul școlii nu aveau răbdare să se asculte unii pe alții, acum urmăresc toți cu nesaț povestea fiecărui măr...

Merele interesante Merele interesante

Alături de Miaunel am învățat totul, la fiecare disciplină. Dincolo de reperele metodologice pe care le-am respectat pentru însușirea cunoștințelor, învățarea a fost o plăcere pentru că totul s-s desfășurat sub forma de joc și joacă. Dupa ce au realizat Muzeul literei M, aducând fiecare jucării sau obiecte ale căror denumiri încep cu sunetul m, s-au întrecut în creativitate și au alcătuit propoziții in care au integrat câte trei cuvinte ce conțin sunetul respectiv (Trei cuvinte, o singura lume). A fost distractiv! S-au amuzat pornind la Vânătoarea de ...muște. Am avut nevoie de imagini ale căror denumiri cuprind sunetul m în diverse poziții. Și de un plici. Distracție garantată! Au urmat Jocul de memorie, Jocul cuvintelor cheie, jocul Detectivul de sunete si altele.

Muzeul literei M

Am vorbit săptămâna trecută despre organele de simț. Uite așa am ajuns și la urechile lui Miaunel, care au forma literei M! Le-am numărat și, prin poveste, am ajuns și la matematica. Au scris cifra 2 și apoi, au aprofundat, deoarece vrem să știm "Totul despre numărul 2". I-am realizat buletinul, să fie un număr cu actele in regulă! Am vorbit apoi despre animalele domestice și l-am provocat pe Magic Jinn să ne ghicească gândurile. Prin întrebări istețe, la care au dat răspunsuri istețe, Magic Jinn a știut exact la ce animal ne-am gândit. Cine nu are un Magic Jinn în clasă, să-și cumpere! Asigurator de liniște si captator de atenție! Garantez. Și uite așa, am învățat integrat matematică și explorarea mediului. De fapt, ne-am jucat.

Magic Jinn

Tot Miaunel a fost subiectul orei de Dezvoltare personala. Cam întârzie dimineața la școala, deoarece mereu își caută câte o mănușa pierdută prin casa! E cam dezordonat. Am vorbit despre punctualitate, despre programul zilnic al elevului, despre responsabilitate și ordine.

La abilități practice l-am realizat din hârtie pe Miaunel, nu înainte de a vorbi despre părțile corpului. Fără șablon, fiecare cum a putut și cum a dorit. Nu sunt adepta lucrărilor identice...Cu cât mai diferite, cu atât mai unice si mai interesante.

Mianuei

La muzică, am numărat pisoii lui Miaunel, am stabilit că sunt opt, deci sunt fericiți că se pot juca in pereche, apoi am ascultat și am învățat cântecul "Un motan cât un pisoi". Am însoțit cântecul cu sunetele produse de jucăriile muzicale confecționate de către copii, ba am găsit prin muzeul literei M și un minunat maracas, numai bun de acompaniat noul cântec.

Vineri încheiem minunata săptămâna petrecută alături de Miaunel, căruia îi vom realiza ca amintire câte un blazon al literei M (ocazie să introduc primele noțiuni gramaticale, în acest caz, substantivul; fără denumire, normal). Blazonul pentru Miaunel va cuprinde patru cadrane, în care îi vor desena fiecare câte un obiect, un animal, o plantă care încep cu sunetul m. Iar în ultimul cadran, litera M va prinde viață, personalizând-o fiecare.

Urmează să-i mulțumim lui Miaunel că ne-a fost alături toată săptămâna. Își va găsi un loc sus, pe biblioteca clasei, alături de Aligatorul Ali, cel care ne-a învățat prima litera din alfabet. Și ne vor urmări împreună, Ali și Miaunel, vor fi alături de noi, ne vor încuraja. Învățarea e mai ușoară când ai alături vechi prieteni.

Cine a zis că la școală e greu? Noi ne-am jucat toată săptămâna!

Da, clasa pregătitoare e magică. Minunată. Magnifică.

N-ai nevoie decât de creativitate, dăruire, răbdare, zâmbete, înțelegere, implicare, încurajări, empatie. Și vocație de dascăl.

Învățătoare: Alina Voica

p1 p2
p3

Autentificare